Autohuollon asiakas tyrmistyi kuitin sisällöstä – Facebookissa vaaditaan selitystä

Viihdeuutiset · Stara.fi

Autoasi-autokorjaamo on noussut sosiaalisessa mediassa valokeilaan, kun eräs asiakas julkaisi Facebookissa kertomuksen saamastaan asiakaspalvelusta. Autoilija pyysi ketjulta julkista vastinetta, koska hänen mukaansa kuitissa mainittujen varaosien hinta ylitti tuotteiden vähittäishinnan ja vaihdettu öljykin oli eri merkkiä kuin asiakas oli sopinut.

– Ystävällinen varaosamyyjä tarjosi samoja levyjä, kulumisenilmaisuanturisarjaa ja Boschin jarrupalasarjaa yhteishintaan 290 €. Yhtään tinkaamatta. Osaisitteko antaa järkevän selityksen sille, miksi yksityishenkilönä saan ketjustanne osat ulos halvemmalla kuin oman ketjunne yrittäjä vaikka teetän heillä vielä lisäksi laskutettavaa työtä? Joona Hagelberg kysyy julkisessa Facebook-viestissään.

– Toinen asia liittyy öljyjenvaihtoon. Viedessäni autoani huoltoon, pyysin laitettavaksi Castrolin öljyä ja varmistin, että ”onko teillä?”. Vastaus kuului tyylillä ”juu juu”. Autoa hakiessani ja laskun maksettuani kuitissa lukee ELF! Hagelberg jatkaa.

Autoasi-ketjun edustaja vastasi viestiin tänään, mutta pyysi vain asiakasta ottamaan yhteyttä liikkeeseen sähköpostitse. Lukemattomat tilanteen selviämistä ja ketjun vastinetta odottaneet käyttäjät kuitenkin pettyivät, koska heitä luonnollisesti kiinnostaa kovasti miten yritys reklamaatioon vastaa. Parhaillaan päivitys leviää sosiaalisessa mediassa nopeasti, kun ketjulta odotetaan julkiseen kysymykseen julkista selvitystä tapahtuneesta.

PÄIVITYS 20.10.2015 kello 11.00:

Asiakaspalaute on nyt poistettu Facebookista. Yrityksen aikajanalle linkitettyyn tähän Staran artikkeliin yhtiö on hetki sitten vastannut seuraavasti.

Pahoittelemme epäselvyyttä, jonka korjaamomme ja tukkumme varaosien hintaerot ovat aiheuttaneet asiakkaallemme. Varaosaliikkeestä oli annettu virheellisesti halvempien, eri laatuluokkaa olevien, tuotteiden hinnat kuin mitä asiakas oli tiedustellut. Tarkempien selvitysten jälkeen todettiin, että varaosaliikkeen hinta vastaavalle paketille olisi ollut 385 euroa, ei alun perin kerrottu 290 euroa. Tapaus on nyt selvitetty asiakkaan, korjaamon ja varaosaliikkeen kanssa. Kyseessä oli meidän virheemme ja huolehdimme, että vastaavaa ei jatkossa tapahdu.

Samalla kuitenkin selvisi, että täsmälleen samat kuitissa mainitut jarrulevyt saisi ostettua kilpailevista liikkeistä Autoasi-liikettä edullisemmin. Tätä olennaista hintaeroa yritys ei ole perustellut.

PS: Lue lisää autoista Jokamies.fi -verkkolehdestä.