Stara autokorjaamo

Viihdeuutiset

Autohuollon asiakas tyrmistyi kuitin sisällöstä – Facebookissa vaaditaan selitystä

Autoasi-autokorjaamo on noussut sosiaalisessa mediassa valokeilaan, kun eräs asiakas julkaisi Facebookissa kertomuksen saamastaan asiakaspalvelusta. Autoilija pyysi ketjulta julkista vastinetta, koska hänen mukaansa kuitissa mainittujen varaosien hinta ylitti tuotteiden vähittäishinnan ja vaihdettu öljykin oli eri merkkiä kuin asiakas oli sopinut.

– Ystävällinen varaosamyyjä tarjosi samoja levyjä, kulumisenilmaisuanturisarjaa ja Boschin jarrupalasarjaa yhteishintaan 290 €. Yhtään tinkaamatta. Osaisitteko antaa järkevän selityksen sille, miksi yksityishenkilönä saan ketjustanne osat ulos halvemmalla kuin oman ketjunne yrittäjä vaikka teetän heillä vielä lisäksi laskutettavaa työtä? Joona Hagelberg kysyy julkisessa Facebook-viestissään.

– Toinen asia liittyy öljyjenvaihtoon. Viedessäni autoani huoltoon, pyysin laitettavaksi Castrolin öljyä ja varmistin, että ”onko teillä?”. Vastaus kuului tyylillä ”juu juu”. Autoa hakiessani ja laskun maksettuani kuitissa lukee ELF! Hagelberg jatkaa.

Autoasi-ketjun edustaja vastasi viestiin tänään, mutta pyysi vain asiakasta ottamaan yhteyttä liikkeeseen sähköpostitse. Lukemattomat tilanteen selviämistä ja ketjun vastinetta odottaneet käyttäjät kuitenkin pettyivät, koska heitä luonnollisesti kiinnostaa kovasti miten yritys reklamaatioon vastaa. Parhaillaan päivitys leviää sosiaalisessa mediassa nopeasti, kun ketjulta odotetaan julkiseen kysymykseen julkista selvitystä tapahtuneesta.

PÄIVITYS 20.10.2015 kello 11.00:

Asiakaspalaute on nyt poistettu Facebookista. Yrityksen aikajanalle linkitettyyn tähän Staran artikkeliin yhtiö on hetki sitten vastannut seuraavasti.

Pahoittelemme epäselvyyttä, jonka korjaamomme ja tukkumme varaosien hintaerot ovat aiheuttaneet asiakkaallemme. Varaosaliikkeestä oli annettu virheellisesti halvempien, eri laatuluokkaa olevien, tuotteiden hinnat kuin mitä asiakas oli tiedustellut. Tarkempien selvitysten jälkeen todettiin, että varaosaliikkeen hinta vastaavalle paketille olisi ollut 385 euroa, ei alun perin kerrottu 290 euroa. Tapaus on nyt selvitetty asiakkaan, korjaamon ja varaosaliikkeen kanssa. Kyseessä oli meidän virheemme ja huolehdimme, että vastaavaa ei jatkossa tapahdu.

Samalla kuitenkin selvisi, että täsmälleen samat kuitissa mainitut jarrulevyt saisi ostettua kilpailevista liikkeistä Autoasi-liikettä edullisemmin. Tätä olennaista hintaeroa yritys ei ole perustellut.

Autot

Auton kolhut voi korjata hiustenkuivaajalla?

Autokorjaamot tienaavat jättisummia muiden korjausten lisäksi myös pienten kolhujen korjaamisella. Isoissa lommoissa tarvitaan toki aina ammattilaisen otteita, jotta autolle ei kävisi huonosti, mutta pienet kolhut niin pellissä kuin muovissa voidaan joskus korjata itse kotikonstein.

Verkossa on julkaistu videoita, joissa esitellään miten helposti kolhut voidaan korjata tee-se-itse -menetelmin. Näin toimittaessa vastuu on tietenkin aina korjauksen tekijällä, joten kokeilu kannattaa unohtaa, ellei ole varma onnistumisestaan tai jos auto on arvokas. Kaikkiin kolhuihin niksit eivät nimittäin auta.

Peltiin syntyneissä pienissä lommoissa yksi toimivaksi havaittu keino on nopean lämmönvaihtelun tuoma reaktio, joka voi palauttaa pellin alkuperäiseen muotoonsa. Ensin aluetta lämmitetään voimakkaasti – mutta varovasti – ja sen jälkeen alue viilennetään nopeasti.

Työkaluna voi käyttää esimerkiksi kuumailmapuhallinta ja paineilmasprayta. Lämmön kanssa tulee kuitenkin olla tarkkana, ettei maalipinta kärsi. Kolhusta riippuen maalipinta voi kärsiä vaurioita varsinkin jos kolhussa on jyrkkiä kulmia.

Lisäksi alla olevalla videolla nähdään miten henkilöauton etukulman puskuriin tullut melko suuri painauma saadaan korjattua helposti lähes entiselleen. Ensin muovi pehmitetään lämmittämällä se kiehuvan kuumalla vedellä ja sen jälkeen muovi työnnetään sisältä käsin paikoilleen.

Katso video tästä.