Nyrkkeilijänä ja näyttelijänä tunnettu brittiläinen Bradley Welsh on kuollut. Tähti menehtyi jouduttuaan ammutuksi Skotlannin Edinburghissa.
Edinburghin poliisi hälytettiin keskiviikkoiltana tutkimaan ampumatapausta Chester Streetillä. BBC:n mukaan viranomaiset löysivät Welshin päähän osuneeseen luotiin kuolleena. Tekijää ei ole toistaiseksi saatu kiinni.
42-vuotias tähti oli mukana Trainspotting 2 -elokuvassa, jossa hän näytteli rikollispomo Doylea. Nyrkkeilijä on nähty myös esimerkiksi Danny Dyer’s Deadliest Men -sarjassa, jossa perehdyttiin Iso-Britannian vaarallisimmiksi kuvailtujen henkilöiden elämään.
Bradley Welsh nousi Iso-Britannian amatöörinyrkkeilyjärjestön höyhensarjan mestariksi vasta 17-vuotiaana. Hänet tunnettiin Trainspotting-kirjailija Irwine Welshin ystävänä. Samasta sukunimestään huolimatta he eivät olleet sukua toisilleen.
Bradley John Welsh, my heart is broken. Goodbye my amazing and beautiful friend. Thanks for making me a better person and helping me to see the world in a kinder and wiser way. 💚 pic.twitter.com/3duKqBxvxO
— Irvine Welsh (@IrvineWelsh) April 18, 2019
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten elokuva, nyrkkeily, Poliisi, rikos, Skotlanti tai laajemmin samasta aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.