Huijattiinko sinua netissä? Kuluttajaliitolta uusi neuvontapalvelu

Digi · Terhi Piiroinen

Kuluttajaliitolla on käynnissä STEA:n rahoittama Huijarit kuriin! -hanke, jonka puitteissa he tarjoavat kuluttajille maksutonta neuvontaa ja koulutusta netissä tapahtuvista erilaisista huijauksista. Digihuijausten uhreille tarkoitettu puhelinpalvelu on avattu tänään.

Kuluttajaliitto tarjoaa neuvontaa digihuijausten uhreille ja huijausten ehkäisemiseen liittyen puhelimitse ja verkossa. Puhelinneuvonta on jo alkanut ja chat-neuvonta käynnistyy 6. kesäkuuta. Hankkeen aikana järjestetään myös vertaistukitoimintaa huijausten uhreille ja heidän läheisilleen.

Digihuijauksia voivat olla muun muassa nettikauppapetokset, mobiilihuijaukset, tietojenkalastelu, romanssihuijaukset, erilaiset huijariroskapostit, toimitusjohtajahuijaus ja hybridihuijaukset. Kuluttajaliitto tarjoaa puhelinneuvontaa huijauksiin liittyen tiistaisin ja keskiviikkoisin kello 10–12 ja torstaisin kello 17–19. Maksutonta puhelinneuvontaa annetaan numerosta 09 454 22 140.

Uusimmat