Burger King mainostaa homehtuvalla hampurilaisella

Kilpailu pikaruokaketjunen välillä on kovaa mikä näkyy myös yhtiöiden mainoksissa. Ei ole epätavallista, että yhtiöt näpäyttävät toisiaan kaupallisissa tiedotteissa humoristisin keinoin.

------

Usein pikaruokaketjujen mainoksissa esitellään herkullisen näköisiä annoksia, mutta nyt Burger King on ottanut käyttöönsä toisenlaisen lähestymistavan. Yhtiön tuoreessa mainoksessa nähdään silmien edessä homehtuva Whopper-hampurilainen.

Mainoksen mukaan Burger King on juuri lanseerannut Yhdysvalloissa säilöntäaineettoman Whopperin. Homeiseksi muuttuvalla hampurilaisella viitataan selkeästi internetistä löytyviin kuviin ja videoihin, joissa esitellään esimerkiksi kilpailevan McDonald’s-pikaruokaketjun epäilyttävän hyvin kuukausien ja jopa vuosien ajan säilyneitä ruokia.