Nainen testasi pätkäpaastoa – turvotus katosi jo viikossa

Ruoka Terveys Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Tutkijoiden mukaan hyvä painonhallinnan keino on säännöllisin väliajoin pitää 18-19 tuntia kestäviä yöpaastoja. Tämä tarkoittaa sitä, että viimeinen iltapala tulisi nauttia esimerkiksi kuudelta illalla ja suuri aamiainen vasta puolen päivän jälkeen. Jo 16 tuntia kestävällä paastolla on huomattu olevan hyviä vaikutuksia rasvanpolttoon, minkä vuoksi moni noudattaakin sitä päivittäin.

Nyt As/Is -kanavan julkaisemalla YouTube-videolla nähdään Chloe, joka haluaa päästä takaisin ruotuun ruokavalionsa suhteen joulun mässäilyjen jälkeen. Nainen päätti kokeilla pätkäpaastoa viikon ajan ja katsoa olisiko sillä mitään vaikutusta hänen terveyteensä.

Chloe päätti toteuttaa paastonsa niin, että hän sai aloittaa syömisen kello kahdeltatoista iltapäivällä ja lopettaa sen kahdeksalta illalla. Nainen sai nopeasti huomata tekevänsä hieman terveellisempiä valintoja ja vähentäneensä kahvin juontia. Turvotus lähti myös tiehensä uuden ruokailurytmin lopputuloksena viikon kuluessa.

Uusimmat