Hesburger kertoo lopettavansa lastenaterian myynnin. Myynti loppuu keväästä 2026 alkaen kaikissa maissa, joissa Hesburger-ravintoloita on. Tiedotteen mukaan päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyöt, muutokset kuluttajaodotuksissa ja uudet markkinointisuositukset.
– Lastenateria ja sen sisältävät oheistuotteet ovat olleet osa Hesburgerin historiaa yli 30 vuoden ajan, mutta nyt, pitkän harkinnan jälkeen, on aika päivittää toimintaa ajan hengessä. Toivomme, että kuluttajat ymmärtävät muutoksen taustalla olevan tavoitteen: vastuullisempia valintoja perheille, kertoo Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela.
Uusissa markkinointisuosituksissa kehotetaan rajoittamaan lapsiin kohdistuvaa houkuttelevaa elintarvikemainontaa. Salmelan mukaan yhtiö haluaa ennakoida tulevaa muutosta. Yhtiö toteuttaa vuodelle 2025 suunnitellut lastenateriakampanjat ja myy varastossa olevat tuotteet loppuun.