Lidl: Paistopisteen ilta-alennus vähensi hävikkiä 15 prosentilla

Ruoka Kirjoittaja: , toimittaja Ilmoita virheestä, Tietoa meistä
Toimitusperiaatteet

Kauppaketju Lidl kokeili kesän ja alkusyksyn aikana paistopisteen tuotteiden uutta ilta-alennusta. Kokeilussa tuotteet myytiin puoleen hintaan myymälän viimeisen aukiolotunnin aikana. Lidlin mukaan tulokset olivat positiivisia.

------

Alennuksen ansiosta paistopistetuotteita päätyi hävikkiin 15,5 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana. Tiedotteen mukaan myös asiakkailta saatu palaute oli positiivista. Ketju kokeili ilta-alea kaikissa Suomen myymälöissä.

Lidlin mukaan ilta-ale jatkuu. Paistopistetuotteita myydään siis 50 prosentin alennuksella Lidl-myymälöiden viimeisenä aukiolotuntina myös jatkossa.

Alennus koskee sekä paistopisteestä itse ostettavia että valmiiksi pussitettuja paistopisteen tuotteita. Alennus ei koske konditoriatuotteita eikä rasiaan pakattuja muita leivonnaisia.

Lidlin tavoitteena on pitää ruokahävikki kokonaisuudessaan alle 1,5 prosentissa. Yhtiön mukaan luku on tällä hetkellä 1,48 prosenttia.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten , tai laajemmin aihealueesta Ruoka.