Älysängyt jäivät jumiin – syynä Amazonin katkos

Amazonin AWS-pilvipalveluissa ilmeni maanantaina katkos, jolla oli maailmanlaajuisia seurauksia. Katkos vaikutti muun muassa lukuisiin somealustoihin, suoratoistopalveluihin ja verkkopeleihin. Myös erikoisempia seurauksia ilmeni maailmalla.

---
---

Osa Eight Sleep -älysänkyjen käyttäjistä kertoi sänkyjen lämpösäätimien lakanneen toimimasta. Tämän seurauksena sängyt ylikuumenivat. Sänkyjen viilentäminen ei onnistunut katkoksen aikana.

Tuhansien eurojen arvoisissa Pod 5 Ultra -älysängyissä ilmeni The Vergen mukaan vielä erikoisempi ongelma. Patjat olivat osassa sänkyjä jumissa pystyasennossa katkoksen seurauksena.

Eight Sleepin toimitusjohtaja Matteo Franceschetti kommentoi asiaa myöhemmin X-somepalvelussa. Franceschettin mukaan yhtiö on sittemmin lisännyt älysänkyihin ominaisuuden, jonka ansiosta vastaavien katkosten ei pitäisi vaikuttaa tuotteisiin. Ongelma korjattiin tiistain aikana.

– AWS-katkos vaikutti viime yönä osaan käyttäjistämme, häiriten heidän untaan. Emme halua tarjota tällaista kokemusta. Pyydän asiaa anteeksi, Franceschetti kirjoitti.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten , tai laajemmin aihealueesta Digi Koti & Asuminen Viihdeuutiset.