Some- ja mikroblogipalvelu Bluesky on rikkonut virstanpylvään. Palvelulla on nykyään yli 40 miljoonaa käyttäjää. Yhtiö tiedotti asiasta lokakuun lopussa.
Virstanpylvästä juhlittiin Blueskyn virallisella tilillä. Julkaisun mukaan palvelun tavoitteena on saada käyttäjien määrä 50 miljoonaan. Julkaisun mukaan tavoitteeseen saatetaan päästä nykyisellä tahdilla hieman yli 500 vuorokauden aikana.
Palvelussa aletaan Blueskyn tiedotteen mukaan kokeilla ominaisuutta, joka uupuu useista somepalveluista. Kyseessä on dislike, eli en tykkää -nappi. Käyttäjä voi napin avulla vaikuttaa siihen, minkälaista sisältöä hänelle tarjotaan.
Blueskyn kerrotaan myös kehittelevän järjestelmää, joka kartoittaa käyttäjien sosiaalista naapurustoa. Tavoitteena on tuoda julkaisujen kommenteissa esille vastauksia käyttäjiltä, joiden kanssa julkaisun tekijä on jo valmiiksi tekemisissä, tai joihin hän mahdollisesti haluaisi tutustua.
Bluesky muistuttaa suurilta osin kilpailijaansa, aiemmin Twitterinä tunnettua X-palvelua. Blueskyn perusti Twitterinkin perustajiin kuulunut Jack Dorsey.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten tietokone, älypuhelin tai laajemmin aihealueesta Digi.