Spider-Man, eli Hämähäkkimies, on seikkaillut valkokankaalla muutaman vuoden ajan Disneyn tuottamissa Marvel-elokuvissa. Jatkossa näin ei kuitenkaan enää ole. Sony-tuotantoyhtiö on lopettanut yhteistyön Disneyn omistaman Marvel Studiosin kanssa.
Sen myötä hahmoa ei jatkossa nähdä Marvel Studiosin elokuvissa, eikä tulevissa Spider-Man -elokuvissa puolestaan nähdä viittauksia Avengers-sarjaan. Deadline-sivun mukaan yhteistyön päättyminen johtui rahasta.
Alkuperäisessä sopimuksessa Marvel sai 5% Spider-Man -elokuvien tuotoista ja kaikki oheistuotteista kertyneet tulot. Sopimusta uudistaessa Disney alkoi kuitenkin vaatimaan 50 prosenttia elokuvien tuotosta.
Vuonna 2015 solmitun sopimuksen myötä Spider-Man nähtiin viidessä Marvel Studiosin elokuvassa, joista viimeisimmät olivat Avengers: Endgame ja Spider-Man: Far From Home. Sonyn uskotaan suunnittelevan Marvelista irrallisia Hämähäkkimies-elokuvien tekemistä pääosanesittäjä Tom Hollandin kanssa.
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten Disney, Hämähäkkimies, Marvel, Sony, Spider-Man tai laajemmin samasta aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.