Maailman tunnetuin eläinsuojelujärjestö PETA osaa näyttävien ja huomiohakuisten kampanjoiden toteuttamisen, sillä se on esimerkiksi pestannut lukuisia supertähtiä riisumaan kaikki vaatteensa kampanjoissa. Niiden teemana on ollut ”Olen mieluummin alasti kuin pukeudun turkikseen”.
Nyt vuorossa on ollut kalkkunansyönnin vastainen kampanjointi. Yhdysvalloissa syödään perinteisesti Kiitospäivänä kalkkunaa, ja nyt PETA vetoaa erityisesti lapsiin tämän perinteen hylkäämiseksi. Kampanjassaan se esittää nimittäin lapsille kysymyksen: ”Jos et söisi omaa koiraasi, niin miksi söisit kalkkunaa?”

Voit halutessasi lukea Starassa myös lisää juuri tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin tästä aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.