Ryanairin pomo haukkui asiakkaansa: ”Oma v**un mokasi”

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Suosituimpiin halpalentoyhtiöihin kuuluva Ryanair on aika ajoin otsikoissa erinäisten tempausten vuoksi. Edullisia lentoja tarjoava yhtiö keksii jatkuvasti uusia tapoja rahastaa matkustajiaan erilaisten lisämaksujen muodossa.

Myös esimerkiksi vähäpukeiset naiset mainoksissa ja henkilökunnan tyly käytös asiakkaita kohtaan ovat aiheuttaneet aika ajoin kohua. Yhtiön pomo Michael O’Leary herätti hiljattain närää julistamalla, että asiakkaat jotka eivät halua maksaa ylimääräistä hintaa matkalipun tarkistuskortista ”voivat painua v**tuun”. Mies lisäsi, että tarkistuskortin etukäteen tulostamatta jättäneet matkustajat ovat typeriä ja ansaitsevat lisämaksun.

O’Learyn kommentit kumpusivat tapauksesta, jossa Englannin Berkshirestä kotoisin oleva kahden lapsen äiti Suzy McLeod valitti yhtiölle jouduttuaan maksamaan liki 300 euroa tarkistuskorttien tulostamisesta lentokentällä. Ryanair perii matkustajilta 60 euroa, mikäli he eivät ole itse tulostaneet matkalipun tarkistuskorttia ennen matkaa. McLeod kertoi, ettei voinut tehdä tätä koska oli perheineen lomalla Espanjassa 15 päivän ajan paikassa, jossa ei ollut internet-yhteyttä.

– Kiitoksia, rouva McLeod, mutta se oli oma v**un mokasi ja jos epäonnistut, sinun pitää hyvittää se meille ja pyytää meiltä anteeksi, yhtiöltä vastattiin perheenäidin lähettämään asiakaspalautteeseen.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun Ryanairin asiakkaat ovat saaneet kuulla kunniansa yhtiöltä. Pari vuotta sitten yhtiön edustajat haukkuivat bloggaajat ”idiooteiksi”, kun eräässä blogissa ilmoitettiin heidän varausjärjestelmästä löytyvän virheen mahdollistavan lentojen varaamisen ilmaiseksi. Ryanair on myös aiheuttanut kohua esimerkiksi suunnitelmillaan tuoda maksulliset pornovideot lentomatkustajiensa ajankuluksi lennoille, muuttaa osan lentokoneiden istuimista seisomapaikoiksi ja pyytää maksua wc-käynneistä.

Uusimmat