Bongikaupan maskotti oli liikaa Kanadassa

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Kanadan Esquimaltissa vesipiippuja, eli niin kutsuttuja bongeja myyvä Bong Warehouse -liike on ottanut käyttöönsä erikoisen mainoskeinon. Kaupan omistaja, Ryan Place kehitteli liikkeelle nimittäin Bongy-nimisen maskotin. Kaupan edustalla on mahdollista tavata sininen elävä bongi virne kasvoillaan.

Kuva: Bong Warehouse
Kuva: Bong Warehouse

– Kaikilla muillakin on maskotti. Halusin päästä 2000-luvulle, niin kuin McDonald’s, Ryan Place kertoi The Huffington Post -lehdelle.

Kaikki eivät kuitenkaan ole innoissaan Bongystä. Esquimaltin kaupunginhallituksen edustajan, Meagan Bramen mukaan vesipiippumaskotti ei sovi kaupungin terveisiin elämäntapoihin kannustavaan imagoon.

– Haluaisimme laittaa lopun bongimaskotin käytölle, mutta se riippuu mitä laki sanoo asiasta. Marihuanan käyttöön liittyy laitonta toimintaa, ja kaikki eivät halua selittää niistä maskotin ohi kulkeville lapsilleen, Meagan Brame tilittää Times Colonist-lehdelle.

Bong Warehousen Ryan Place kuitenkin pitää naurettavana väitteitä, joiden mukaan Bongy olisi suunnattu lapsille. Hänen mukaansa kaupunginhallituksen kannattaisi mielummin kääntää katseensa esimerkiksi pikaruokaravintoloiden maskottien puoleen.

– McDonald’s ja muut pikaruokalat markkinoivat roskaruokaa lapsille. Me myymme laitteita, kuten sähkötupakkaa, vaporisaattoreita ja piippuja, ja useimmat asiakkaamme ovat 40 – 60-vuotiaita, Ryan Place kuvailee.

Ryan aikoo kamppailla loppuun asti oikeudestaan käyttää Bongy-maskottia kauppansa mainostamiseen. Hän suunnittelee parhaillaan esimerkiksi Pelastakaa Bongy -oheistuotteiden lanseeraamista.