Huvipuiston mainos säikytteli Tukholmassa

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Jokaisesta kunnon huvipuistosta löytyy tietenkin hiuksia nostattavan karmiva kummitustalo tai -juna. Ruotsin Gröna Lund avaa ensi vuoden huhtikuussa uuden House of Nightmares -nimisen vetonaulansa, jota huvipuisto kuvailee kaikkien aikojen pelottavimmaksi huvipuistolaitteeksi.

YouTube
YouTube

Aika näyttää voiko Gröna Lund lunastaa lupauksensa, mutta ainakin huvipuisto mainostaa vetonaulaansa ennakkoon varsin kekseliäällä tavalla. Tukholman kaduille on ilmestynyt mainoksia, jotka on varustettu älypuhelimilla luettavilla viivakoodeilla.

Ohikulkijoille luvataan esimakua uudesta kummitustalosta mikäli he skannaavat koodin älypuhelimellaan. Grönalundin tuoreelta Youtube-videolta selviää, miten mainos käytännössä yllättää pahaa-aavistamattomat uhrinsa.