McDonald’s jakoi aktiivisuusmittareita Happy Mealin kylkiäisenä – vedettiin heti markkinoilta

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

McDonald’s-ravintolaketjua on kritisoitu usein merkittävänä tekijänä lasten liikalihavuuden kasvamisessa. Nyt yhtiö on yrittänyt kohottaa imagoaan jakamalla Happy Meal -aterioiden kylkiäisinä lelujen sijaan aktiivisuusmittareita, mutta kampanja sai odottamattoman lopun.

Yhdysvaltojen ja Kanadan McDonald’s raivntoloissa jaettiin lapsille ranteisiin kiinnitettäviä Step-it -askelmittareita, minkä tarkoituksena oli kannustaa lapsia liikkumaan enemmän. Valitettavasti tempaus kuitenkin epäonnistui, sillä aktiivisuusmittarit vedettiin nopeasti pois markkinoilta.

Ravintolaketjun edustaja kertoo Mashable-sivustolle markkinoilta vetämisen syynä olleen rannekkeiden aiheuttama ihon ärsytys. Pikaruokaketju on myös poistanut askelmittareita esitelleet mainokset Youtubesta. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi rannekkeet aiheuttivat ihon ärsyyntymistä joillain käyttäjillä.