5 treeniohjetta naisille – näin saat tuloksia

Fitness Lifestyle Terveys Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Stereotypisesti voidaan ajatella, että naiset viettävät kuntosalilla enemmän aikaa aerobisten laitteiden parissa kun taas miehet suuntaavat vain muutaman minuutin lämmittelyllä suoraan raskaampien painojen luo. Monien naisten tulisi kuitenkin keskittyä crosstrainerilla polkemisen sijaan painojen nostamiseen saadakseen tuloksia.

Naisten on vaikeampaa kasvattaa lihaksia ja polttaa rasvaa kuin miesten, minkä vuoksi monien naisten tulee nähdä erityisen paljon vaivaa kehityksen eteen. Healthista-sivusto julkaisi viisi ohjetta, jotka voivat auttaa naisia saamaan nopeammin tuloksia kuntosalilla.

1. Nosta raskaita painoja

Naiset polttavat paremmin rasvaa ja onnistuvat muokkaamaan vartaloaan harjoittamalla lihaksiaan raskailla painoilla.

2. Syö tarpeeksi

Moni nainen tekee sen virheen, että keskittyy vain salaattien syömiseen aloittaessaan liikkumisen. Lihakset kaipaavat rakennusaineita, minkä vuoksi riittävän energian saamisesta kannattaa huolehtia erityisen paljon.

3. Treenaa tosissasi

Mene omalle epämukavuusalueellesi ja harjoita lihasryhmiä niin kauan kuin suinkin pystyt lihasten väsymisestä ja siitä aiheutuvasta kivusta huolimatta.

4. Keskity isoihin liikkeisiin

Pienten lihasryhmien sijaan tee lisäpainoilla erilaisia kyykkyjä, maastavetoa, leuanvetoa ja punnerruksia. Muista lisätä treeneihin myös hauiksia, ojentajia ja pohkeita vahvistavia liikkeitä ikään kuin lisämausteena.

5. Ole johdonmukainen

Säännöllisyys ja johdonmukaisuus palkitaan. Treenien säännöllisyys on avainasemassa siinä, että vartalossa alkaa näkymään selviä muutoksia ja kehitystä.

Uusimmat