Etkö jaksa istua hiljaa? Mindfulness ja juoksu yhdistettiin

Lifestyle Terveys · Terhi Piiroinen

Meditoiminen on muodikasta, mutta samaan aikaan mielelle terveellinen tapa poistaa stressiä ja parantaa yleistä olotilaa. Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan viehäty ajatuksesta, että heidän tulisi istua hiljaa ja paikoillaan 20 minuutin ajan. Onneksi urheilu voi auttaa samalla tavalla.

Jotkut ihmiset nauttivat liikkeellä olemisesta. Tietoinen läsnäoleminen saattaa tuntua vieraalta tavalta parantaa omaa hyvinvointia, mikäli on tottunut purkamaan energiaa lähinnä kuntoilun yhteydessä. Nyt on yhdistetty juokseminen ja mindfulness-harjoittelu, Nike uutisoi.

Lähde juoksulenkille normaalisti, mutta yritä samalla keskittyä jokaiseen hengähdykseesi. Kuulostele kehoa ja tunne, miten jalkasi osuu maahan kerta toisensa jälkeen. Keskity olemaan läsnä ja anna ajatustesi vaeltaa. Tuo ne kuitenkin hellästi takaisin nykyiseen hetkeen, jossa pyrit ajattelemaan vain omaa hengitystä ja kehon liikkeitä. Nike on aloittanut hiljattain yhteistyön meditoimiseen erikoistuneen Headspace-yrityksen kanssa.

Uusimmat