Microsoft toi Xbox One -pelikonsolin markkinoille vuonna 2013. Nyt yhtiö on kertonut lopettaneensa suositun konsolin valmistamisen. Microsoft keskittyy The Verge -sivuston mukaan jatkossa uuden sukupolven Xbox Series X/S -konsolien tuotantoon.
Yhtiö lopetti alun perin Xbox One -mallin valmistuksen Xbox Series X -konsolien lanseeraamisen myötä ja keskeytti myöhemmin myös Xbox One S -mallin valmistamisen. Uutinen lopettamispäätöksestä tuli pian sen jälkeen, kun Sonyn paljastettiin jatkavan Playstation 4 -konsolien valmistamista vastoin alkuperäisiä suunnitelmiaan.
Syynä edellisen sukupolven konsolien valmistamisen jatkamiseen on Playstation 5 -pelikoneiden tuotanto-ongelmissa. Microsoft ei ole kärsinyt samanlaisista tuotanto-ongelmista kuin Sony. Yhtiön Xbox Series S -konsoleita löytyy tälläkin hetkellä useiden jälleenmyyjien varastoista.
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten Microsoft, Xbox tai laajemmin samasta aihealueesta Digi, Pelit, Viihdeuutiset -osioistamme.