Snoop Dogg suunnittelee omaa ruokanbrändiä – hakee tavaramerkkiä Snoop Doggs -hodareille

Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Hiphopin pitkän linjan suurnimiin lukeutuva Snoop Dogg on hakenut Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkivirastolta liittovaltion tavaramerkin rekisteröintiä termille ”Snoop Doggs”. Nimikettä aiotaan käyttää hot dogien ja erityyppisten makkaroiden myymiseen.

Billboardin mukaan 50-vuotiaan räppärin asianajajat hakivat tavaramerkkirekisteröintiä joulukuussa. Kyseessä ei ole miehen ensimmäinen bisnes omalla nimellään. Vuonna 2015 hän perusti kannabisyhtiön nimeltä Leafs by Snoop.

Vuonna 2018 hän julkaisi oman keittokirjan nimeltä ”From Crook to Cook: Platinum Recipes from Tha Boss Dogg’s Kitchen” ja vuonna 2020 hän lanseerasi oman viinalinjansa. nimeltään Indoggo Gin sekä punaviinin Snoop Cali. Hänen vuoden 2011 Snoop Scoops -jäätelöbrändiidea ei koskaan nähnyt päivänvaloa.

Snoop Dogg saapuu esiintymään Suomeen tänä vuonna. Snoop Dogg esiintyy Helsingin Jäähallissa 5. syyskuuta 2022 osana I Wanna Thank Me -maailmankiertuettaan. Snoopin lisäksi lavalla nähdään muitakin hiphop-tähtiä.