Kotimaiset karkit vaikuttavat maistuneen suomalaisille hyvin toisena koronavuotena. Tämä ilmenee elintarvikekonserni Fazerin tuoreesta tulostiedotteesta. Fazerin liikevaihto nousi vuoden 2021 tammi-joulukuun aikana neljällä prosentilla yhteensä 1 139,8 miljoonaan euroon.
Tämän kerrotaan olleen erityisesti makeisten myynnin kasvun ansiota. Makeisten liikevaihto kasvoi kahdeksan prosenttia ja kohosi loka-joulukuussa jopa uuteen ennätykseen. Makeisissa kasvua oli etenkin lahja- ja kausituotteissa sekä suklaapatukoissa. Yksi yhtiön menestyksekkäimmistä tuotteista oli Geisha Crunchy -suklaapatukka.
Fazerin leipomoiden liikevaihto pysyi vuonna 2021 melkolailla ennallaan edellisvuoteen verrattuna. Myös kasvipohjaisten tuotteiden ja myllytuotteiden liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten Fazer, makeiset tai laajemmin aihealueesta Ruoka Viihdeuutiset.