Vuoden Positiivisin Suomalainen: Lotta ja Pappa voittivat yleisöäänestyksen

Viihdeuutiset Toimittaja:

Lauluvideoistaan tunnettu Lotta ja pappa -duo eli 28-vuotias Lotta-Sofia Saahko ja hänen 86-vuotias isoisänsä Jarmo Saahko, on valittu Vuoden Positiivisimmaksi Suomalaiseksi 2021. Vuoden Positiivisin Suomalainen valittiin ensimmäistä kertaa Nenäpäivä-säätiön ja Positiivareiden järjestämällä yleisöäänestyksellä.

Suomalaiset osallistuivat innolla voittajan valintaan: ääniä annettiin lähes 6.000 kappaletta, joista Lotan ja papan voittoa kannatti yli 40 prosenttia. Laulamisen iloa ja karjalaista hyväntuulisuutta huokuva Lotta ja pappa -duo on kerännyt videoillaan jo yli 200.000 katsojaa.

– Kun korona-aikana kaikki uutisointi oli niin synkkää, halusimme pitää ihmisille seuraa ja piristää heitä. Moni ulkosuomalainen kokee, että olemme heille korona-ajan kontakti Suomeen ja suomalaisuuteen, Lotta kertoo.

Vuoden Postiviisimman Suomalaisen julkistus starttaa 15. Nenäpäivä-kampanjan, joka huipentuu perjantaina 12. marraskuuta vietettävään varsinaiseen Nenäpäivään Yle TV1:llä kello 19:00 alkaen. Myös Lotta ja pappa tullaan näkemään neljän tunnin suorassa lähetyksessä.

Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin samasta aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.