Sarjakuvaan perustuvan Sin City -elokuvan interaktiivinen mainoskampanja on kielletty Britanniassa sen sisältämän väkivallan takia. Kyse oli kampanjasta, jossa ihmiset pystyivät katsomaan linja-autopysäkeillä videomainoksen elokuvasta.
Kampanjasta tehtiin leffayhtiön mukaan 47 päivän aikana vain yksi valitus, vaikka kampanja tavoitti lähes 500.000 katsojaa. Valituksen jälkeen viranomaiset tulivat kuitenkin johtopäätökseen, että video yllyttää väkivaltaan, joten se on lapsille sopimaton.
Väkivaltaisen elokuvan kampanjasta piti tulla myös lapsille sopiva, sillä videon käynnistävät napit oli sijoitettu korkealle ja liiallinen väkivalta oli videosta karsittu. Kampanja jouduttiin vetämään pois, koska myös lapset kykenivät näkemään materiaalin, jos joku aikuinen painoi käynnistysnappia.
Voit halutessasi lukea Starassa myös lisää juuri tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin tästä aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.