Suuretkin yritykset haluavat aika ajoin päivittää imagoaan ja siinä sivussa myös graafista ilmettään. Tähän päivitykseen kuuluu usein myös logojen ja muiden liikemerkkien muuttaminen. Aina muutokset eivät kuitenkaan mene niin sanotusti maaliin.
Nyt tällaisesta on saatu jälleen malliesimerkki, kun maailmankuulu vaatemerkki Gap päivitti graafista ilmettään ja julkaisi muutama päivä sitten uuden logon. Se näytti kuitenkin lähinnä vitsiltä, ja yhtiön miljoonat asiakkaat olivat samaa mieltä. Lopulta yhtiö joutui taipumaan massiivisen kritiikin alla ja se luopui uudesta logostaan.

Ennen uudesta logosta luopumistaan yhtiö harkitsi uuden logon parantelemista yhdessä asiakkaidensa kanssa verkkoyhteisöjen avulla. Lopulta tästäkin suunnitelmasta kuitenkin luovuttiin ja vanha logo palautettiin käyttöön. Lopputuloksen voi todeta yhtiön verkkosivuilla www.gap.com.
Voit halutessasi lukea Starassa myös lisää juuri tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin tästä aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.