Ehkäisyvälineiden markkinoinnissa on vuosien varrella nähty monenlaisia rohkeitakin kampanjoita, joista osa on päätynyt myös kukkahattumummojen ruodittavaksi. Nyt Olla Condoms -yritys on valjastanut Facebookin mukaan kampanjaansa, jonka kantavana ajatuksena ovat ei-toivotut lapset.
Mainoksessa nähdään kuinka mies saa yllättäen Facebook-kutsun ”yllätyslapseltaan”, jonka kaveripyyntö hänen tulisi vahvistaa. Kohua on kuitenkin aiheuttanut se, että kondomifirma kertoi mainoksessa perustaneensa lukuisia tekaistuja profiileja oikeiden nuorten miesten nimillä, mutta lisänneensä loppuun kirjaimet Jr.

Kuva: YouTube
Lapsen profiilisivulla oli linkki kondomimerkin verkkosivustolle. Ilmeisesti yritys ei ollut tietoinen, että Facebookiin ei saa perustaa tekaistuja profiileja ja että Facebookin käyttäjien ikäraja ei salli lasten liittymistä palveluun.
Voit halutessasi lukea Starassa myös lisää juuri tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin tästä aihealueesta Nettivideot, Uutiset, Viihdeuutiset -osioistamme.