Uuden televisiosarjan sissimarkkinointi osui ja upposi – iltapäivälehdet menivät lankaan

Viihdeuutiset · Stara.fi

Uutisoimme eilen illalla kuinka Yleisradion verkkosivuista käytiin kovaa keskustelua sosiaalisessa mediassa, sillä palvelu näytti joutuneen hakkereiden uhriksi. Todellisuudessa kyse oli kuitenkin Yleisradion mittapuussa harvinaisen rohkeasta mainoskampanjasta, joka onnistui poikkeuksellisen hyvin.

Hieman yllättäen molemmat kotimaiset iltapäivälehdet, Iltalehti ja Ilta-Sanomat, astuivat Ylen virittämään ansaan. Lehdet nimittäin uutisoivat verkkosivuillaan näyttävästi hakkereiden iskusta Yleisradion verkkosivustolle. Kyseessä oli poikkeuksellinen tilanne, sillä aniharvoin sissimarkkinointi menee näin hyvin läpi molempien iltapäivälehtien uutisissa.

Kuva. Yle Areena

Tarkkasilmäisimmät nettikäyttäjät huomasivat kuitenkin nopeasti, että kyseessä oli mainoskampanja. Yle Areenalla nähtävässä videossa nähtiin nimittäin vilaukselta verkko-osoite TheSpiral.eu. Osoite viittasi 21. elokuuta käynnistyvään viisiosaiseen The Spiral -televisiosarjaan, jonka suomalaisena tähtenä nähdään Tommi Korpela. Sarjan trailerin voi katsoa alta.

Katso The Spiral -traileri tästä: