Ilmatieteen laitos hehkuttaa, että loppuviikosta saadaan Etelä-Suomessa nauttia aurinkoisista ja kesäisistä lämpötiloista. Elohopea voi kohota jopa 20 asteen yläpuolelle.
– Loppuviikkoa kohden sää lämpenee ajankohtaan nähden selvästi lämpimämmäksi. Pilvisyydestä riippuen 20 astetta voi ylittyä Etelä-Suomessa, Ilmatieteen laitos kirjoittaa Twitterissä.
Saman twiitin mukaan syyskuun loppupuoliskolla 20 asteen ylityksiä on koettu aiempina vuosina 2001, 2006, 2011 ja 2018. Aurinkoiset ja lämpimät syyspäivät ovat juuri sopivia piha- ja puutarhatöihin. Mikäli aikoo retkeilemään, kannattaa suosia lähimetsää kansallispuistojen sijaan. Suosituimmilla ulkoilualueilla on ruuhkaa.
Loppuviikkoa kohden sää lämpenee ajankohtaan nähden selvästi lämpimämmäksi. Pilvisyydestä riippuen 20 astetta voi ylittyä Etelä-Suomessa.
Syyskuun loppupuoliskolla 20 asteen ylityksiä monin paikoin on koettu mm. vuosina 2001, 2006, 2011 ja 2018.#syyskuu #aitulitjotakaisinkesä pic.twitter.com/qHst7HNee2— Ilmatieteen laitos (@meteorologit) September 22, 2020
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten aurinko, aurinkolasit tai laajemmin samasta aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.