Kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia järjestää vuosittaisen Kaiku-kilpailun, jossa etsitään parhaita kotimaisia radiomainoksia. Kilpailun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, lisätä sen arvostusta ja kohottaa tekijöiden ammattitaitoa.
Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun voi ilmoittaa mainoksia, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 16. marraskuuta 2020 – 31. joulukuuta 2021 välisenä aikana. Radiomainoksia ja radiomainossarjoja voi ilmoittaa mukaan kilpailuun 17. tammikuuta 2022 saakka. Tarkemmat ohjeet löytyvät Kaiku-kilpailun kotisivuilta.
Kilpailussa on tänä vuonna kahdeksan kategoriaa: Tuotteet, palvelut, paikallinen, musa/jingle, yhteiskunnallinen, yrityskuva, yritysvastuu ja teho. Lista jatkoon päässeistä mainoksista julkaistaan helmikuussa 2022. Parhaat mainokset palkitaan lopulta KaikuGaalassa maaliskuussa 2022.
Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten kuulokkeet, radio tai laajemmin aihealueesta Viihdeuutiset.