Britanniassa on viime vuosina noussut useita kohuja televisiomainoksista, jotka ovat olleet katsojien mielestä liian rohkeita. Nyt lasten ja nuorten vanhempien raivon kohteeksi on joutunut Kingsmill-leipämerkki, jonka tuore televisiomainos on joidenkin mielestä liian rohkea ja seksualisoi lapsia.
Mainoksessa nähdään kouluun lähtevä teini-ikäinen tyttö ja hänen pikkuveljensä. Tytön poistuessa talosta poika toteaa isän kertoneen, että tytär ei saisi lähteä kouluun ”noin paljastavassa mekossa”.
Erittäin lyhyessä mekossa keikistelevää teinityttöä mainoksessa esittää 18-vuotias Tara Berwin, Mirror-lehti raportoi. Mainontaa Britanniassa valvoa ASA, eli The Advertising Standards Authority, on saanut mainoksesta tähän mennessä jo kymmenittäin valituksia. Valituksia ei ole vielä käsitelty.
– Ehkä se johtuu pedofiliasta, joka on nykyisin kovasti otsikoissa, mutta eikö tällaisen tulisi olla laitonta? Minä melkein näen alaikäisen hameen alle, eräs nettikirjoittaja vuodatti tuntojaan Mumsnet-keskustelupalstalla.