Blogi voi olla mahtava markkina-alusta – uutuusopas neuvoo menestykseen

Lifestyle · Terhi Piiroinen

Kaikilla on blogi. Osa haluaa ylläpitää blogia ainoastaan ilmaisten asioiden ja kokemusten toivossa, toisilla on puolestaan tarve kertoa omasta elämästään terapiapäiväkirjan tavoin. Sitten on olemassa ryhmä, jota bloggaavat tavoitteellisemmin.

Sisällöntuottajayrittäjä, toimittaja ja kouluttaja, blogin kummitätinäkin tunnettu Minna Luoma tunnetaan myös nimellä Rouva Sana. Hänellä on lähes 25 vuoden työkokemus sisältöjen tuottamisesta eri alustoille. Nyt hän opastaa asiantuntijoita ja yrittäjiä bloggaamaan tavoitteellisesti uuden oppaan avulla.

Minustako bloggaaja? – Bloggaajan työkirja opastaa, kuinka voi luoda blogiin selkeän markkinoinnillisen päämärän. Tietokirja antaa konkreettisia vinkkejä blogaamisen helpottamiseksi. Työkirjan vinkkien avulla voi ideoida blogikirjoitustensa aiheita, tehdä konkreettisen sisältösuunnitelman, tunnistaa omat blogityön haasteet ja pohtia keinoja niiden selättämiseksi sekä laatia ajankäyttöä helpottavia uusia rutiineja ja harjoitella kirjoittamaan hyvin.

– Jos blogin on tarkoitus markkinoida, oma tekeminen tulee suunnitella. Bloggaaminen ei saa olla roiskimista, Minna Luoma tiivistää.